tisdag 6 april 2010

Nytt kapitel i livet

Nu har ett låååångt uppehåll mött sitt slut, precis som två älskade familjemedlemmar gjorde i slutet av förra året. Farmor gick bort på nyårsafton, 3 veckor efter farfar. Länge väntade jag på att uppdatera bloggen med ett inlägg om de två, men inspirationen infann sig inte, men eftersom jag vill vara kronologisk i mina inlägg fick det vänta på sej till jag visste om inlägget skulle komma eller ej.

Ej, blev resultatet.

Jag har inga ord, samtidigt som jag har tusen, att skriva om mina älskade farföräldrar men jag låter det bero.....det gör ändå inte dem rättvisa.

Nu har jag suttit en stund och planerat för inköpslistan inför kalashelgen som stundar, Emilia fyller nämligen 4 år nu på fredag!
Det blir kalas i dagarna 3, fredag med en familj från dagis, lördag barnkalas, 14 skrikande ungar...puh, och söndag för familj med flera.

Jag har precis bestämt vilken tårta det ska bli i år, men det få förbli en hemlighet tills på lördag.
Tidigare tårtor har varit racingbana (2år) och fjärlilstårta (3år). Har inga bilder då jag sitter på fel dator.

Känner mig lite stressad, alltid mycket fix inför kalas, dessutom är Bob borta tills imorgon kväll samtidigt som jag känner mig lite småkrasslig, utan ork liksom.

Men det ska nog gå vägen!

Inga kommentarer: