fredag 27 februari 2009

Första egna pizzan!

Idag har vi vart på Baby och Barn mässan med Ingela+familj. Kolla in HÄR så får ni se hur vi hade det.

Eftersom detta tog hela dagen bad jag Bob köpa med sig 2 pizzor hem till middag och när han kom hem hade han köpt en alldeles egen pizza till Emilia. Gissa om hon blev stolt och glad.
Hon åt mer pizza än hon någonsing gjort tidigare och efter maten fick hon en klubba som hon glatt blandade upp med lite kall pizza..... :-/
En underbar dag med två underbara barn helt enkelt. Jag hade bearbetat Emilia ganska så hårt under mogonen på att hon skulle göra som mamma sa när vi var iväg och det funkade hur bra som helst. Jag berömde henne många gånger på vägen hem och även när vi kommit hem i hallen och då replikerade hon;
-Mamma du var också duktig!
Åsså fick jag en spontan kram.
Va, kan det bli bättre....?

Nu ska jag fira fredag med min älskade man.

1 kommentar:

Ingela la la sa...

Jag kan bara instämma med Emilia, Du var jätteduktig! Väska, napp och mobilen var ju med hem ;-)
Kram Ingela