torsdag 19 februari 2009

Heldag

Igår var det en heldag för mej och barnen, vi startade kl 9.30 med teater på bibblan med efterföljande bläddring bland bibliotekets alla barnböcker. Efter gick vi på restaurang och åt lunch med en kompis och hennes två barn i typ samma ålder. Premiär för med båda barnen samtidigt, gick smidigt ändå får jag väl säga. Det enda som grämde mig var att jag fick betala 50 kr för Emilias lunch, hon åt typ tre skedar ris. Nåja skitsamma det gjorde knapp någon skillnad i en redan tom plånbok....
Efter det gick vi på öpnna förskolan och var där hela eftermiddagen. Det tåls att säga det igen, fantastiskt bra ställe att hänga på med barnen!!!! Finns allt.

Något trött men glad kom jag hem vid 17.30. Det är något speciellt med känslan av att ha haft en lyckad dag med barnen.

Imorses vaknade jag trött efter att Lovisa återigen vaknat vid 2.20 och skrikit, denna natten bara i 1,5 timme (igår natt varade det i 3). Jag fömådde inte gå upp till frukost utan låg kvar i sängen, min käre make kom med en kopp kaffe efter han lämnat Emilia på dagis.
-Det behövde jag, sa jag och han replikerade med att jag såg värre ut än efter jag fött barn så det förstod han att jag behövde...

Öh.....!

No further comments..

1 kommentar:

Ingela la la sa...

Ha ha, vilken komplimang... NOT. Helrenovering? Det har jag kommit på att jag behöver i varje fall..
Kram