torsdag 11 juni 2009

Nytt projekt på G

Japp, då var vi där igen, ett sprillans nytt projekt, att sätta tänderna i.
Ett rum till Lovisa. Det är nämligen så, och jag skäms nästan, men hon sover fortfarande i vårt sovrum(i egen säg iofs).
Vi måste bygga upp ett rum till henne på övervåningen för att hon ska få eget rum och det har vi nu börjat med. Vi skulle ta tag i det när vi kom hem från sälen v 7, men var sak har sin tid så att säga......

Det slog mig idag att när vi byggt klart hennes rum har vi 7 rum och kök......plus ett allrum. Sjukt när man tänker på det. Öppen planlösning? Nej tack....eller.......
Såhär ser det iaf ut just nu, stommen är nästan klar.

Ja, jag veeeeet, en jäkla massa skit har vi men allt ska bort och rummet kommer bli så fint. Inte så stort men mysigt! Jag ska fixa Emilias rum oxå, tapetsera med fina tapeter. Kanske något i denna stilen;

Den vänstra till Emilia, den högra till Lovisa

Fast nu kommer arbetet ligga nere ett par dar verkar det som, idag är mannen med min pappa på potatis-festival, imorgon är han på biljardtävling, lördag är jag på tjejmiddag.....späckat schema, helt enkelt.

Nu måste jag plocka iordning här hemma, ser ut som slaget, fast det gör det varje dag, fattar inte ändå plockar jag undan, varje dag, nästan....

Inga kommentarer: