måndag 1 juni 2009

En härlig helg!

Denna helg har bjudit mej o min familj på ett fantastiskt väder, och jag har inte gjort många knop (bara idag då...)
Det började med att jag hörde Bob säga till Emilia att hon skulle väcka mig och säga att det blir frukost på altanen! Förväntansfull kom jag ner och där hade min underbare make dukat upp en härlig frukost. Sedan kom Ingela o barnen på lunch och lek i poolen. Jag kände mig social och bjöd hem Marie o Tomas m fam på middag. Inget märkvärdigt men kul att ses. De måste verkligen slitas från sitt hemmabygge lite då och då. Emilia och Felix hade så kul, Wilma var här också. De lekte, åt popcorn och kvällen avslutade de med att se på film, poängen med hörselskydden fattar jag inte riktigt bara......men kul hade de när de satt och skrek till varandra. Vi hade inte så stor koll på tiden så barnen somnade sent.....

På lördagen tog jag o Lovisa en stärkande morgonpromenad där vi mötte upp Josefine som bjöd på frukost, sedan rullade det på, mamma kom vid lunch, jag tog en sväng på backaplan, själv, när mamma kommit. Pappa kom senare och vi grillade tillsammans.

Idag tog vi båten ut till Vinga på eftermiddagen. DDet var Lovisas premiärtur och hon gillade det, fast inte där vattnet skvätte på oss, fast det kan man ju förstå. Hon hade lite panik när vi kom fram till Vinga, trött och lite blöt. Folket påbryggan var väldgt hjälpsamma, verkar vara så men båtfolk i allmänhet. I alla fall var det sååå mysigt, vad vackert det var därute, jag förstår på ett sätt varför endel väljer att gifta sig där. Vi hade med oss middag som vi satt i hamnen och åt.


Barnen somnade i min famn på vägen hem, i 35 knop, då är man trött.....
Posted by Picasa

1 kommentar:

Ingela la la sa...

Vad mysigt det såg ut på Vinga! Vilken toppenhelg!