torsdag 28 maj 2009

Rekreation.....

Klicka på bilden för att se den större


....eller åtmindstone byttes mitt hems 4 väggar ut mot 4 andra.....
I vilket fall som helst tog jag och Jennie barnen och hyrde ett hus strax innan Ulricehamn från Borås-hållet. Det visade sig vara en riktig torp-idyll, mitt ute på landet. Vi (eller framför allt Jennie) hoppades på lite vila och lugn och ro. Hmmm vad ska jag sammanfatta det hela med? Första kvällen tog det 2 timmar att få Emilia och Lily att somna in, motvilligt, ska tilläggas.....det var nog ren utmattning. Lovisa var ett kapitel för sig, hon skrek som en stucken gris emellanåt och bidrog nog till att de äldre inte riktigt kunde slappna av. Tidvis kändes det som om jag sprang som en skållad råtta upp och ner. Tillslut gav jag upp med Lovisa och lät henne följa med ner och vara vaken tills vi gick och lade oss. Hon hade troligen ont av tandsprickning för hon vaknade med jämna intervaller hela natten. Så inte särskillt utvilade vaknade vi halv åtta dagen efter.
Jag kan väl säga att Jennie var sådär nöjd med min dotter....... :-)
Vädret var ganska så blåsigt dagen efter men vi gav oss ut i den vackra omgivningen, det fanns en damm som Emilia plaskade fötterna i och vi gick in en bit i skogen och promenerade. På kvällen grillade vi och hade sammantaget en mysig dag. Det gick bättre med barnen denna kvällen, tio över åtta sov de alla tre. Jääääj! Vi satt och pratade och hade lite mys.
Som avslutning på vistelsen svarade Lily för väckarklockan vid fem-snåret följande dag.

Nu står det 1-1

Posted by Picasa

Inga kommentarer: