söndag 17 maj 2009

Man går ut STENHÅRT......


....sedan ökar man successivt!
Detta tips hörde vi i förbifarten i slottskogen igår. Det var en av alla de 50 000-tal som sprang halvmaran som trodde sig ha receptet på ett lyckat lopp. Jag vet egentligen inget om löpning och övriga kroppsliga prestationer men jag trodde man ska gå ut lugnt och sedan öka successivt. Hur det gick för killen?.... Ingen aning men han är säkert bra mör idag.

I övrigt hade jag och Josefine en toppendag i stan, myste på filt i parken, lunchade på Villa Belparc, vilket iofs gav lite smolk i bägaren. Vi valde ut en skön plats under björkarna alldeles vid dammkanten. Detta visade sig vara ett misstag, det regnade björk-bananer(pollen kapslarna) ner i min sallad och som grädden på moset la en fågel en bajja mitt på Josefines tallrik! Tur att vi typ var klara, vi petade bara i det sista, men ändå!

Vi han med att kolla in ett världsrekord i Ukulele, det var drygt 500 pers med Ukulele som spelade gemensamt. Häftigt, jag blev helt såld på instrumentet, jag ska köpa en och lära mej. Hur svårt kan det va?

Dagen avslutades med kalas hos Arvid som fyllde 1 år. Jättekul och barnen somnade sedan på någon sekund väl hemma så vi hade gott om tid att fixa inför melodifestivalen som gick av stapeln på kvällen. Vi gjorde tapas och drack lite mousserande vin, hur mysigt som helst. Att jag sedan somnade i soffan under omröstningen och vaknade först till segerlåten är väl kanske inte den helt perfekta avslutningen på en lördagkväll, men vafan, är man småbarnsmorsa så är man!
Posted by Picasa

Inga kommentarer: