torsdag 21 maj 2009

Olé!


Nu är den efterlängtade Danmarkbåts-turen avklarad, en lyckad sådan.
Vi avgick 9.30 imorses med en fullproppad båt. Barnen lekte först i Nicke Nyfiken hörnan tills de tröttnade, sedan var det dags för den förbokade brunch-buffén. Den bestod mest av typ jul-mat vilken kanske inte är så lyckat för min del......men jag mättade mig med knaperstekt bacon, så ja klarade mig.
Sedan gick vi upp på där för att se båten lagga till i Fredrikshamn. Jag och Ingela kuppade och beställde snabbt något att dricka från baren som vi slappade med under den tid vi låg i hamn. Killarna blev kanske lite häpna, det är ju dom som brukar vara de som sitter i baren när vi är på G, men inte idag inte! Nu var det brudarnas tur, så vi passade på att snika till oss en egen stund till på eftermiddagen i baren. MMMM(om man bortser från den friskt rapande gubben vid bordet brevid)
Innan dess dominerade våra familjer i barnområdet, det var nämligen väldigt få som åkte med färjan tillbaka. Där fanns massa spel, rita, Wii konsoller(som vi vuxna testade friskt), ansiktsmålning, fiskdamm och en massa annat. Här fanns också bla en tjej som jobbade där, en sån rätt-människa-på-rätt-plats. Hur gullig som helst, hon busade med barnen och visade oss vuxna hur man får igån spelen.
Vi avslutade med att spendera den sista biten på däck i strålande solsken och titta på det vackra Göteborg.
En toppendag helt enkelt.
Behöver jag säga att barnen somnade som stockar......
Posted by Picasa

Inga kommentarer: