lördag 9 maj 2009

Öppen Gård


Idag var det så kallad Öppen Gård på Björlanda Gård. Vi promenerade ner efter frukost och kollade in kossorna, kalvarna och tjuren Paulo.Dessutom fanns det tipspromenad, fika, mat, ansiktsmålning och ponnyridning. Vi gick runt och tittade, fikade lite och sedan var det dags för ponnyridningen. Just som vi kom slutade de för lunchrast..... Typiskt!
Eftersom vi kollat in det mesta så gick vi istället hem till Josefine för att sno åt oss en kopp kaffe. Hon stog och gjöt cementkrukor för fulla muggar men hade ändå tid för en liten fika. Vi blev där ett bra tag faktiskt, det var ju så skönt ute i solen.
När det var dags att gå var Emilia lite trött och kanske lite hungrig så färden gick lite långsamt. Jag hetsade på för det såg ut som om det skulle komma en regnskur och det var ju synd om hon skulle rida, vilket jag kanske hotade med lite för att vi skulle komma framåt.... Väl framme på gården så hade ponnyridningen slutat!!! Snacka om att jag fick lite att förklara för min besvikna treåring...
Nåväl, väl hemma vankades det mat sedan kom Wilma och knackade på, hon kommer nästan varje dag nu, sedan var Emilias dag gjord. De raceade på trehjulingen på infarten, gick på picknick med Emilia sittandes i dubbelvagnen i flera omgångar, lekte med geggamojja och annat skoj. Höjdpunkten var nog när Bob kom hem och tog fram åkegräsklipparen och Wilma fick köra runt med Emilia på gräsmattan.

Dagen avslutades med pizza och vin.
Nu är jag trött.....

Posted by Picasa

Inga kommentarer: