tisdag 14 juli 2009

Sneak a peek!


Här kommer lite bilder från Lovisas rum, jag har dekorerat hennes rum med de få pinaler som bara är hennes. Jag hade en utläggning för Emilia innan jag bjöd in henne i rummet att nu gäller vissa regler;

1. Sakerna i Lovisas rum är hennes och man får bara leka med dem om hon är med eller ger sin tillåtelse till det.
2. Man få bara vara i rummet när Lovisa eller ngn vuxen är med

3. Samma gäller i Emilias rum

4. I lekrummet på första våningen är alla sakerna deras tillsammans, där delar ni.

Vi får se hur dessa förhållningsregler efterlevs i fortsättningen, vi måste ju föregå med gott exempel och inte tumma på reglerna vilket det är svårt för oss föräldrar, att inte kunna bryta regler ibland av olika orsaker så som man gör i verkliga livet. Barn fattar inte det med att vi gör så nu men i vanliga fall/annars gäller....

Nåväl, nu sitter jag på altanen i kvällsolen med ett glass kallt rosé, min älskling är och spelar biljard med en kompis. Barnen hade somnat 19.45 så nu ska jag bara njuta av resten av kvällen.

1 kommentar:

irin sa...

Här vill jag bo, sa Bolibompadraken!