tisdag 20 januari 2009

Fashionshow in Swedish

Idag på eftermiddagen hade jag lite lek-torka, visste inte riktigt vad vi skulle hitta på jag och Emilia (Lovisa får än så länge bara nöja sig med att hänga på).
Då kom jag på det!!!

När Emilia inte var så gammal, typ 6 månader, så ville mamma att jag skulle kolla på de kläder hon sparat efter mej och spara det som jag ville ha. Det visade sig att mamsen sparat allt och då menar jag ALLT, typ.

Jag fick ihop en säck med diverse, mycket sparades av nostalgiska skäl. Denna säck har sedan dess legat i källaren framför tvättmaskinen i väntan på en inte så förgäves tvätt.
Nu åkte den upp och ut hälldes kläderna som Emilia botaniserade runt i. Hon fällde endel kommentarer dock som;

-Mamma, de luktar lite konstigt
och
-Mamma, den var lite kall (läs källarfuktig)
Nåväl här kommer lite bilder från showen




Först ut är ett par korta shorts i plysch, med knappar framtill. Mycket sköna och behagliga att bära. Till det en halsduk där det även finns matchande mössa och vantar till.




Lite mer påklädd här med starkt rosa polyesterskjorta med långa snibbar på kragen och en kort polyesterjacka och varma sköna fårskinnsvantar för de riktigt kalla dagarna.
Ett nattlinne i moderiktig färg














För de rikigt ruggiga dagarna kan man
klä sig i denna plysch-morgonrock med dragkedja hela vägen och dragsko i midjan. Läckert stor-mönstrad!










Inför beach 2009 kanske?

Vintage T-shirt med en skön pälsmössa till.














Å sedan, Grande finale!


Som varje show med minsta lilla självaktning avslutar ju med "Bruden", här i en kreppad skir vit klänning "Greek style" med band i ryggen.








Sedan orkade inte vår modell mer.......

Vad som slog med när jag tittar i kläderna är att nästan alla är tillverkade i Svea-rike, något som man inte kan stoltsera med så ofta nu för tiden.

Nu är det ju barn i Emilias ålder som tillverkar hennes kläder.....

Förresten såhär såg bruden ut på sin 3-årsdag den 23 augusti 1980....

1 kommentar:

Ingela la la sa...

Men shit! Nu ser jag vem Emilia är lik =)

Vilka snygga kläder dessutom..
Synd på lukten ;-)

Kram