fredag 24 april 2009

En fantastiskt härlig dag!

Dagens dag var för början ett helt oskrivet blad i historien. Inga planer förutom att jag var grillsugen (se gårdagens inlägg).Emilia var jättetrött och sov länge.
Vid 10 ringde jag Michaela (mamma till Elina på Emilias dagis) och skulle kolla om de möjligtvis var grillsugna. Det visade sig att hon var på språng på väg ut med Åsa (mamma till Axel & Hugo från dagis). De skulle till Låssby och grilla och vi hängde på. Emilia vaknade just när jag ringde så på dryga 20 minuter hann Emilia äta frukost, alla tre klä om och jag packade picknick-korg. Jag var således redan svettig när vi började gå.Jag visste inte riktigt från början vart vi skulle men det visade sig vara en riktig oas!
Michaela m fam hade köpt en tomt i Låssby med en sommarstuga på. Både jag och Åsa vart helt förstummade när vi efter en ganska lång(sam) promenad kom fram. Såååå himla charmigt, en naturtomt med 3 hus. Tomten hade det mesta, berg, träd, gräs, blommor och massa upptäckarglädje för barnen. Dessutom en liiiiiten jordkällare, där hade maken ställt lite öl till oss törstiga. Hur grymt som helst!! Vi grillade korv och bara myste.

Klicka på bilden så blir den större...

Barnen hade så kul och tiden bara flög iväg.Hoppas det blir fler gånger dit.

När Bob kom hem från jobbet hade Emilia somnat i soffan av ren utmattning och vi gick över till pizzerian och åt, Emilia fick en egen pizza och hon åt drygt halva. Sedan kom ju den obligatoriska klubban. Hon har lärt sig att på pizzerian får man minsann klubba!Sedan började vi klä in runt altanen så man slipper se pålarna och allt det långa fula gräset.Nu är man bra trött efter en heldag ute i friska luften, barnen somnade som små stockar på 2 röda....
Imorgon är det en ny härlig dag hoppas jag!

Posted by Picasa

1 kommentar:

Ingela la la sa...

Det låter fantastiskt =)