måndag 27 april 2009

Våraktivitet

Idag var det dags för våraktiviteten med dagis. Ett gäng föräldrar styr upp en eftermiddag med föräldrar och barn.

Denna gången var det vår familj och 3 andras tur. Vi hade planerat ett besök på Björlanda prästgård för att kolla in djuren. Sedan korvgrillning på dagiset med efterföljande plantering av var sitt tomatfrö som man sedan ska få följa uppväxten på.....
Det började bra, skönt väder, lagom varmt. Väl nere på gården började västanvinden friska i, ORDENTLIGT! Vi kollade in djuren, mest grisen Hubbe och hönorna. Sedan var det dags att promenera tillbaka. Vid det här laget var Emilia så trött så hon gnäll-grät hela vägen tillbaka typ.

Korvgrillningen gick bra och även planteringen trots blåsten och kylan. Emilia däckade i soffan när jag gjorde maten och somnade även gott senare.

Nu är det dags att presentera mitt senaste


Projekt


Igår började jag nämligen rensa upp vid entredörren, vi har tidigare gjort en del klar med markduk och sten men nu var det alltså dags för resten. Vi hade nog från början tänkt att göra samma med resten men jag kom på att jag nog vill plantera istället.

Jag slet hela dagen igår med grässvål, sly och rötter. Jag tänkte ta och plantera in lite vad jag har i trädgården, plocka lite här och där. Tyvärr tog jag ingen bild innan jag började igår men här kommer iaf en från idag.

Fortsättning följer.......

Inga kommentarer: