måndag 13 april 2009

En intensiv helg!

Oj, oj, oj, nu är jag trööööööött.
Denna påskhelg har varit intensiv, minst sagt.

Egentligen började det redan tidigare i veckan med planering för kalas, handling och förberedelser.

Skärtordagen, startade med paket på sängen för vår lilla tre-åring, förväntansfull låg hon under täcket och smålog när vi kom in och sjöng. Direkt efter hon öppnat paketet bad hon om fler paket....och det beteendet hängde i hela helgen, men jag håller med, det är kul att få paket!



Kl 16 drog kalaset igång, fast själv hade jag hållit igång sedan arla morgonstund.
Lyckat kalas och det var en trött liten ängel som somnade på kvällen även om det var lite svårt att komma till ro.

Mamsen o pappsen stannade över för på långfredagen grejade vi traditionsenligt i trädgården och eldade. Ingela och Elin var förbi och lekte med oss under dagen. Jag var även uppe i kyrkan och sjöng med kören.

Påskafton var hyffsat lugn, Elin kom och lekte med Emilia i några timmar, Bob jobbade (länge) och på kvällen la vi oss tidigt, sedan på påskdagen var det dags att vässa stämbanden igen för sjungning i kyrkan (påsken är ju som bekant en stor högtid även inom kristendomen ;-) )

Vid lunch ringde Maria som jag jobbar med och ville komma ut på en promenad med familjen. Barnen cyklade och vi gick. En riktigt skön promenad, solen har strålat över Götet hela helgen! Emilia är så duktig på att cykla. På kvällen middag hos mamma o pappa.
Sist men inte minst, idag var det barnkalas!










En hög med ungar, pasta, korv och köttbullar i massor, tårta och kakor, lekar och fiskdamm........fiskdammen var viktig, det märktes. Vissa tyckte allt annat var helt överflödigt, kunde vi inte gå rakt på fiskdammen.....?

Endel fundesamma och besvikna blickar fick jag allt när jag sa att i vår fiskdamm får man en påse med kokta grönsaker i.......jag fick snabbt tala om att det var på skoj kan jag säga.

Efter kalaset grejade vi lite, sedan var det som om luften helt gick ur mej, jag blev såååå himla trött, mådde illa och ville bara sova.
La mej på sängen en stund, sedan tog vi cyklarna ner till Josefine och Johan ( Lovisa tog vi i bärryggsäck, hur smidigt som helst!).

Efter det lite soffmys.


Nu känns det bättre, mycket bättre!

Inga kommentarer: