onsdag 1 april 2009

Ljuvlig dag på Hönö(Öckerö, Hälsö, Burö.....)

Idag var det en riktig vårdag, det räckte att titta ut nu på morgonen för att fatta att denna dagen kommer bli en toppenfin dag.

Vi ringde Ingela och föreslog att vi skulle åka ut på öarna. Hon var på så det var bara att göra sig klara.

Vi tog bussen till färjan från Ingela och sedan premiäråkte barnen (mina iaf) färjan, SPÄNNANDE!


Vi skulle möta upp Ingelas dotter Sofia och åka till Hönö Klova.

Bussen gick först om en halvtimme, så vi kollade med en annan buss, Jo men visst han kunde släppa av oss någonstans som var närmare. Vi hoppade på och fick en konstig känsla av att han glömt bort oss, vid ändhållplatsen efter ca 20 minuter eller så frågade jag om han kommer att släppa av oss där han menade.

-Jaha, å vart skulle ni då?
Ja, jag säger bara det, en busschaufför en busschaufför det är en man med glatt hu.......minne!
Nåväl, vad jag inte visste var att där han sedan släppte av oss hade vi en BRA bit att gå för att komma fram.
Vi skulle väntat på den rättta bussen.............men en promenad fick vi.
Lunchen intogs på trubaduren och jag kände det som om familjen Taikon kom dit, smågriniga ungar, hungriga och allmänt röriga. Men alla fick mat o var nöjda efteråt.
Sedan blev det glass och lite shopping.
Sist men inte minst var vi och kollade in Sofias boning.
En lyckad dag, men lång, vi var hemma först efter 18, vi startade nämligen hemifrån vid 10 snåret.





3 kommentarer:

Ingela la la sa...

Låter perfekt!

ia sa...

Tack för en underbar dag!
Det måste vi göra om & om & om igen! :)
kram
ia

Anonym sa...

okej
nu får du skärpa dig
om jag ska gå in och läsa på din blogg får du allt ta och uppdatera den lite oftare.
minst en gång om dan
annars får det vara
Skärpning
kram
Josefine