torsdag 26 mars 2009

En rejäl kom-i-form-svacka

Jag som så ihärdigt satte igång att träna i november förra året har inte tränat sedan före jul!!
Ja jag skäms, men jag erkänner.
Träningskortet ligger i plånboken och bränner(eller ligger det där, jag minns inte riktigt vart jag lagt det) och det är det enda som bränner för några kalorier bränner jag då inte.
Jag borde ju vetat när jag köpte kortet att jag är en periodare och bara slått till på ett kvartalskort, eller ännu hellre ett 10 kort.

Det hade blivit billigare.

Just nu har varje träning kostat mig ca 350 kr/gång. De ni, sa hon som hade råd, not.
Nä istället för attt träna de senaste veck...månaderna så har jag slajdat omkring här hemma i mysbrallorna och slappat mej.
Jag försöker komma igång igen och nu när det vart så härligt väder har jag tagit en rask promenad på en halvtimme varje morgon. I tre dagar. Skönt, men det gör tyvärr inte att mina träningstillfällen på gymmet blir något billigare per gång.
Jag försöker få till lite träning men det möts med ett visst mått av motstånd och upptagenhet och andra bortförklaringar och då inte från min älskade man.
(jag är verkligen inte helt oskyldig själv heller ska tilläggas, men det känns bättre att skylla på någon)

Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här har du en latis till!
Har varit en gång på torslanda gympan...
suck...blir aldrig smal. får väl solbada i heldräkt iår!
Tack för inbjudan til tjtjmiddagen! Ska bli superkul!
Är det Bob som ska grilla :)
kram
ia

Anonym sa...

okej
till mitt försvar så känner jag en tjej som är fasligt upptagen alla dagar utom den jag inte kan och då minsann passar hon på att säga att det minsann ska tränas..... hmmmmm
men själv klart skyll i från dig på någon annan om det får dig att må bättre......