söndag 15 mars 2009

Tänk att jag fick sitta på en häst....

....alldeles själv, sa Emilia idag efter vårt besök till stallet. Hon verkligen njöt uppe på hästryggen och var sååå stolt. Även jag satte upp och skumpade runt en stund. Emilia stog vid kanten och påminde mej om att jag skulle hålla i mej, HÅRT!

Annars tog vi vara på det ljuvliga vädret idag och grejade lite i trädgården och tog en promenad.

Helgen har varit inensiv med både skogsmulle och kalas. Igår startade nämligen Friluftfrämjandets Knytte-grupp.

Jag satte Lovisa på ryggen, matsäcks-ryggan på magen och tog Emilia i handen och sedan bar det av. Vi kollade in spår i snön, besteg berg och gjorde en kotte-tårta till Ekorrarna. En lyckad tur. Kul att vi anmält oss till detta, ligger lite nostalgi i Skogsmulle, även om inte jag själv deltog när jag var liten. Min moster var ledare vill jag minnas, eller...
Sedan åkte vi hem och vilade inför

Elins kalas

Här severades det en delikat tårta, hembakat och hemköpt varvat med björnen sover, discodans och fiskdamm. Ett lyckat kalas helt enkelt.


Kvällen avslutades med årets första grillning, en fläskfilé som serverades med bakpotatis och en smarrig sallad. Grabbarna fixade, jag och Josefine drack vin under tiden och sedan kollade vi in den rafflande finalen på melodifestivalen.

Fredagen innebar en tillökning i vår tilltufsade kontantkassa. En välbehövlig glädjande överaskning. Jag tackar mina älskade föräldrar för detta, även å barnens vägnar för deras insatta del.
Indirekt tackas min älskade farmor och farfar.
TACK!

Inga kommentarer: