tisdag 3 mars 2009

Kreativitet!

Igår kväll var jag på en kort- och scrapkväll. För 150 riksdaler fick jag 7 valfria papper och sedan kunde använda allt som stog framme i lokalen. Stämplar, pins, sidenband, embossa, saxar, ja ALLT jag någonsin kunde tänka mig och lite till.
Jag klarar egentligen inte att ha för mycket att välja mellan, så första kvarten gick jag bara runt och hyperventilerade och visste inte i vilken ända jag skulle börja.
Men sedan satte jag igång.
Jag använde inte upp allt mitt papper, det hanns inte med, men då har jag det till en annan gång. Här kommer iaf gårdagens alster;
Idag var en grå och regnig dag. Var och handlade och parkerade som vanligt på "Familjeparkeringen" precis utanför affären. Precis som förra veckan kom då en latmask i sin bil och tog sista platsen, inga barn i bilen utan en sån som skiter i skyltar för att man inte orkar masa sig ett par extra meter. Detta är en sak jag brinner lite för och jag känner mig lite som en kvarterspolis, men jag hatar när folk inte respekterar skyltar! Så jag bara måste säga något till honom om detta, så när han som bäst är på väg från bilen så ropar jag till honom;
-Du glömde dina barn!

Han låtsas inte höra så då tar jag i med tårna

-HALLÅ! Du glömde dina barn!

Han ser oförstående på mej och jag förtydligar det faktum att han står på en familjeparkering, för sådana med barn i bilen.

Jasså, jaha säger han ler lite dumt och går in för att panta sina burkar.

Jag har tydligen ingen vidare pondus när jag försöker tillrättavisa folk, samma visa hände förra veckan, för när jag frågar mannen om han vet om att han minsann står på en familjeparkering så tittar han bara på mej och utbrister ett rungande JAJJAMÄNSAN! ......och går

Va fasen svarar man på det då?

Jag får ta en kurs i auktoritet helt enkelt, jag får ju ont i magen så arg blir jag.

Inga kommentarer: