måndag 5 oktober 2009

Första dagen på resten av mitt liv!

Idag började jag mitt nya jobb!
I helgen gick det upp för mig att det var dags att släppa sargen och komma in i matchen så att säga, dags att lämna den sköna hemma-lunken med "blanka" dagar, ta på arbetshandskarna och börja pussla. Jag kom på att jag kanske ändå inte var helt förberedd på att börja jobba, med det visade sig vara helt obefogat.

Det kändes ju inte alls konstigt att komma till jobbet idag, jag gick ju bara några meter längre in i byggnaden och det är ju liksom samma folk som innan typ.

Jag blev väl omhändertagen och alla var sååå glada för att jag börjat, man kände sig riktigt välkommen. Jag har väl inte gjort så mycket idag, mest kollat runt på servern och gått igenom lite av arbetet. Datorn kommer installeras imorgon och sedan ska jag börja inreda mitt kontor, mitt alldeles egna kontor......

Bob var på hockey idag, nämner inte mer om den matchen om man säger så,.
Jag plockade upp Josefine på vägen hem, sedan tog vi barnen och åkte och handlade. Vi åkte hem till henne och gjorde crepes, alltid trevligt att göra mat tillsammans.

För ett tag sedan undrade Emilia hur bäbisar kommer ut och jag försöker ge förklaringar så gott det går och berättade att de kommer ut där man kissar, vilket hon fann väldigt otroligt.
-Vaddå från RUMPAN?!?
- Ja
- Nääääähä!

Nu har väl detta grott lite i hennes huvud och idag kom outputen;
Hon berättade för Josefine i bilen att bäbisar minsann kommer ut ur rumpan, där man kissar, och då hamnar de i toaletten och sedan plockar man upp dem.
Hon är bara för skön....

Inga kommentarer: