onsdag 28 oktober 2009

Igår började som en riktig slappardag, jag tog handduk och bok med mig till poolen som ligger inom compoundet. Där låg jag i några timmar tills Jennie kom och hämtade mig så åkte vi och kollade in ett område hon vill bo på samt hämtade lite lunch.

Efter det så åkte vi ut i öknen igen för att köra 4-hjuling. Efter lite prisdividerande, som i sig var ganska intressant, så satte vi upp. Hjälm? vad är det här i ett land där man låter barnen klättra fritt i den nercabbade bilen i 200 km i timmen...?Jag ska neråt

Leon hoppar

Jag kände mig som en rigtigt usel förare när vi tränade nedanför sanddynerna, men när jag väl fick kläm på det med växling och så så var det riktigt kul. Leon övertalade mig att åka ner för en brant backe och efter det blev jag så styv i korken att jag till och med vågade mig på att köra uppför och prova att hoppa.Det ser inte mycket ut för världen men det kändes stort

Likheten med att köra snöskoter är slående.

På kvällen åkte jag och Jennie till Souq:en och åt lite traditional food. Det visade sig bli kyckling och ris, men vi hade ett schysst bord, lite beduinstil. Själva marknadsområdet var jättmysigt, folk satt och blossade på vattenpipa överallt och det fanns massor av krimskrams och annat fint att köpa. Jag fick verkligen mersmak, förutom när vi gick förbi djurstånden, I say no more.....

Inga kommentarer: