lördag 3 oktober 2009

Lördagsmys med tjejjerna

Ikväll var jag själv med tjejjerna, maken var på "gubb-klubben" för att äta gott och umgås ovanför whiskeyglasen.
Efter jag kört honom till stan så åkte vi till affären för att handla lördagsgodis. Nuförtiden är det ju mest just den detaljen lördagar handlar om....
Emilia fick välja en film också och valet föll på "Pippi Långstrump på de sju haven". Emilia fick även bestämma middag och då blev det lasagne. I 9 fall av 10 vill hon ha spaghetti och köttfärssås, men det kan man ju inte äta var och varannan dag så försöker avstyra det så gott jag kan. Fast.....nu är väl lasagne samma sak som spaghetti och köttfärssås fast i annan form....well, well!


Förväntansfulla lördagsfirare



Det äts med GOD aptit



Efter maten bänkade vi oss framför tvn med var sin skål med lördagsgodis, Lovisa var väldigt nöjd med popcorn och russin. Till det drack vi smaksatt bubbelvatten, har märk en viss tendens till personlighetsförändring efter intagande av sötdricka på framför allt Emilia så jag försöker utesluta det.




Vi har haft det himla mysigt ikväll, inget bråk eller onödigt tjat, bara mys.

Läggningen gick utan problem rätt i säng bara, kan det bli bättre?!?

Nu ska jag mysa med ett glas vin och lite egentid!


Inga kommentarer: