måndag 24 november 2008

Då var hon doppad!

Nu är Lovisa döpt och allt gick som smort. Det var bara hon som döptes(ibland är det flera familjer samtidigt) vilket var skönt då det var minst 2 små yrväder som höll låda under akten. Jag tyckte personligen att det var ganska charmigt och gav en lätt uppsluppen touch på det hela, fast när Emilia sprang upp i altarringen och använde kollekthåven som mössa tyckte även en tålig mor som jag att måttet var en smula rågat.....

Efterföljande "dopfest" var superlyckad, alla gillade maten(sa de iaf) och det räckte så alla blev mätta. Lovisa fick jättefina presenter även om Emilia tyckte att de var till henne, men nu har vi stoppat undan dem tills Lovisa själv får ett rum och kan leka med dem.

Efter på kvällen satt jag bara och mös och var lycklig för att allt gått så bra och jag hade haft ett stort kalas. De flesta som känner mej vet ju att jag gillar stora kalas!

Lägger upp lite bilder, tyvärr har jag inga från ceremonin då vår kamera låg hemma just då.







En trött liten ängel efter dagens uppståndelse.......

Inga kommentarer: