måndag 3 november 2008

Mitt nya liv...

.....börjar idag!

Eller ja ska man vara riktigt krass så har ju ett nytt liv börjat minst två gånger de senaste tre åren (läs graviditet och 2 barn), men den här gången gäller det mig själv och min kropp(haha som om inte det andra gjorde det då)!

Jojomänsan, nu är det dags att ta tag i kärlekshandtagen och börja röra på fläsket! Jag har nämligen börjat träna idag och målet är att träna tre (3) ggr i veckan men i alla fall två. Med nogsam planering skall det funka att få ihop det familjärt oxå, Bob vill ju träna tre ggr i veckan han med, men han får göra det på morgonen innan han börjar jobba, sådeså.

Jag har lyckats med en annan bedrift idag också, veckohandla på 15 minuter blankt!


....såhär gick det till;

Bob skulle på möte idag kl 13 och ringa om han inte hann hem till halv 4. I så fall skulle jag nämligen åka o handla själv, han ringde inte och var hemma kl 16, så då åkte vi hela familjen till Ica Maxi och jag skulle hinna handla, amma och ta mig till gymmet på ca 25 minuter.

När vi väl parkerat (kl 16.17) rusade jag ut ur bilen, tog med Lovisa och la henne i kundvagnen, Bob o Emilia flåsade efter, sedan underhöll Bob Emilia medan jag sprang runt som en skållad råtta och plockade varor så det skvätte om det (träningen började kl 17 och jag skulle hinna aktivera mitt kort och byta om oxå), prick 16.32 satt jag i bilen och ammade lillan sedan bar det av till gymmet för en timmes träning.

Fattar inte hur vi lyckades men allt på listan inhandlades, Bob tyckte att vi alltid skulle handla så fort, men jag vet inte......fast å andra sidan kom jag ju uppvärmd till träningen :-)

Det gick bra att träna och jag kommer antagligen att mycket väl känna av att jag lever imorgon, men gud så skönt det var.

Jag har ju egentligen velat börja träna länge men efter Emilia kändes det liksom inte lönt, varför kämpa till ingen nytta, jag visste ju att jag skulle ha ett barn till inom kort, jag menar då är det ju ogjort arbete! Nån måtta får det vara, men nu så.....

Bob blev förresten jätteglad för tv:n och nu är utsikten från min sida av sängen exakt såhär;


Hur grymt som helst, fatta när ungarna vaknar tidigt, då trycker vi bara på en film med Pippi Långstrump och sover vidare! ;-)

Nä nu måste jag jobba på nästa inlämningsuppgift i företagsekonomin!

Hej hopp!

2 kommentarer:

Ingela la la sa...

Vad skönt! På onsdag är det min tur..
Snyggt med tv:n oxå!

Du har en utmaning hos mig om du känner för det..

Kram

Anonym sa...

Bra jobbat!
PAPA