onsdag 29 oktober 2008

God Jul! och hajar i Slottskogen....



Idag var en mysig dag, vi packade in oss i bilen på morgonen för att åka till Slottskogen och kolla in djuren och grilla korv. Ingela, Elin och Gustav skulle också med. Den här gången garderade jag med tändvätska till engångsgrillen (sist blev det korv hemma i stekpannan nämligen).

Solen strålade och ungarna var på topp, så topp att de skrek GOD JUL så det hördes i hela slottskogen tror jag....

Nåväl, efter att vi kollat in djuren var det dags för grillning och mycket riktigt tändvätskan var nödvändig, som väntat. 2 omgångar med tändvätska och massor av blås senare såg det ut såhär;


Mycket trevligt må jag säga.

Efteråt skulle vi mata fåglarna med överblivna korvbröd och på vägen dit attackerades Elin, men främst Emilia av hajen Kaj i en gyttjepöl på gräsmattan. Hmm får ringa parkförvaltningen ang det.....


Resten av dagen vill jag helst glömma, griniga ungar, stökigt hem och studier som tynger mig som ett ok, hmmm jag tror jag går och lägger mig nu.

Min älskling fyller ju år imorgon, 35, och han ska få en tv!

Inga kommentarer: