lördag 11 oktober 2008

Lördagsgodis

Tänk vad saker förändras när man fått barn, jag menar spendera lördagskvällen hemma hos några goda vänner (som oxå har barn) med god matoch dryck och allt kretsar kring när man kan få lov att gå till soffan för att äta lördagsgodis och se på Pippi Långstrump på de 7 haven. Och man är helt ok med det.....


Allvarligt!


Helt otänkbart för ett antal år sedan, då festades det inpå sena natten och eventuellt kunde man kanske på söndagsmorgonen tycka att det var helt i sin ordning mellan hinkvis med vatten, pizza, sömnstunder och träkeps, att se på ett barnprogram som Pippi.


Men nu är det typ det mysigaste man kan göra, finns ingen bättre känsla att se sina barn må gott och vara lyckliga.


Nu är det väl inte så att jag helt slutat med att tycka det är kul att festa, jag ser verkligen fram emot att svänga mina lurviga (och det är de faktiskt nu oxå, fan har man chanserat helt nu eller ?) en kväll på avenyn. Lovisa ska bara bli lite äldre och jag slutat amma först eller lyckas med mankemanget att pumpa ut bröstmjölk.


Köpte en bröstpump och trodde att det skulle vara hur enkelt som helst, men icke! Mina bröst kniper åt mjölkgångarna och vägrar släppa ifrån sej en dropp. Jag gjorde ändå helt enligt anvisningarna, bäst som jag sitter där, känner mej som en ko, svettig och med bröstvårtor alldeler "strutiga" efter pumpandet kommer min lilla ängel och ska visa hur man gör...:-)

Ja, det vara ju bara att lägga sig dubbelvikt och garva, charmigt värre.




1 kommentar:

Ingela la la sa...

Ha ha Emilia är för skön, hon vet minsann hur saker och ting ska göras..

Kram