söndag 19 oktober 2008

Projekt....

Helgen är näst intill över och jag sitter här helt utsliten i alla min arma lemmar. Vi var ju som sagt barnlediga denna helgen(nja inte riktigt men Lovisa är en enkel match jämfört) och igår skulle vi ha en mysig kväll tillsammans, men vid 13-tiden hördes ett BRAK från köket och det visade sig att botten på skafferiet(med inbyggd ugn i) gav med sig och hela skåpet tippade framåt. Jag tackar min lyckliga stjärna att vi har barnsäkrat dörren med haspannars hade det blivit en fin soppa på golvet!


Nåväl när min käre make kommer hem från jobbet på em var det bara att börja laga skåpet. Vi var färdiga kl 19 och då var det bara att hasta ihop lite mat och det var den kvällen det......

Ett projekt vi inte var sugna på!


Idag var det dags att inhandla reglar och gips för att bygga vårt nya sovrum på andra våningen, vi ska nämligen flytta upp så att vi alla sover däruppe, men då måste rummen göras först. Vårt nuvarande sovrum blir vardagsrum. Vi släpade upp 20 5-metersreglar och 15 gipsskivor för trappan och det var slitsamt. Sedan åkte jag till ALingsås för att hämta Emilia och där står mamma redo att möblera om i deras vardagsrum. Det var bara att kavla upp ärmarna och flytta bokhyllor för glatta livet. Sedan kom pappa hem och då tjtade han nästan hål i huvudet på mej att vi skulle vända på hörnsoffan så 3-sitsen och 2-sitsen bytte plats. Sagt och gjort. Men det blev bra. PUH!


Förresten så försökte jag rensa hos mamma, massa skit som samlas på hög. Lite motsträvig var hon allt men några telefonkataloger från 2006 blev slängda och "Mamma är tydligen lik sin mamma" för så gjorde visst hon med mormor, jaja vad är vi barn till för om inte att rensa upp i röran. ;-)


Så nu är jag alldeles öm som ni förstår.


Och när jag kom hem såg det ut såhär;

Han är bra duktig min man!


För er som är nyfikna på Projekt - Tripp-Trapp så är sista stolen på tork, så snart kommer bilder på det.

1 kommentar:

Ingela la la sa...

Härligt med lite hederligt kroppsarbete ;) Tur att det gick bra med skåpet, att ingen var under menar jag...

kram