måndag 13 oktober 2008

Paaaaarty!

Jag har nu varit på mitt första party sedan Lovisa föddes för drygt 2,5 månader sedan. Men inte vilket party som helst utan ett Tupperware-party, så det var rätt så barnvänligt.......


I detta plastens förlovade rike finns många nödiga och onödiga plastattiraljer att förkovra sig med. Själv hittade jag ett 5 pack med helt OUMBÄRLIGA frysburkar som jag bara MÅSTE ha och därtill ett 4-pack plastmuggar med lock som man kan sätta sugrör i som varje mamma med lite självaktning borde ha i sina skåp. Detta medför ju givetvis en prislapp som heter duga, men jag menar, det är ju tupperware - håller livet ut.

Faaast......demonstratisen sa att om man hade en viss burk(kommer inte ihåg vilken) som såldes för en herrans massa år sedan så kunde man nu få byta ut den mot en annan.

-Men tupperware har ju livstids garanti kontrade ju min farmor, de går ju inte sönder.....!?

(Demonstratis) - Nej de gör de ju inte, men du får byta ut den.


Då undrar jag och säkert många med mej, varför får man byta ut en burk som ska hålla????


Det ligger en hund begraven här, det är jag säker på.


Från och med den 26 oktober har jag ett gäng nya burkar i mitt burkskåp, jäääääj! FATTAR bara inte hur jag kan gå på det varje gång, sjukt att betala så mycket för lite plast!


Nej, nu ska jag ta o krama kudden(eller varför inte min älskade man)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken snygging, och vilket drag det måste ha varit igår.. ;)

Ingela la la sa...

Kan inte du ha ett plastparty? Nu när jag läser detta med livstid garanti och allt så känns det ju viktigare och viktigare att köpa nu. Medans man har några år (förhoppningsvis)kvar. Man vill ju få ut så mycket som möjligt menar jag ;) Det kändes lite orättvist att du får så fina muggar med lock OCH sugrör..