torsdag 16 oktober 2008

Fete-Tarzan



Min katt har blivit en tjockis! Han brukar iofs alltid ha en varierad kroppsform, smal på sommaren och lite kraftigare på vintern. Nu har jag kommit på att han är jämntjock hela året, sommar som vinter.

Frågan är; Varför???

Kanske är han deppig eftersom han numera är ensam, vi har som mest haft 3 katter samtidigt och han har aldrig varit en ensamkatt.


Hmmmm, frågan är om jag ska anta erbjudandet om ett fat-cat-camp på Skogsviksvägen där det finns 2 små svanslösa själar med massor av energi, eller om vi helt enkelt ska skaffa en egen kattunge som kan få lite fart på honom.

Tål att tänkas på.....


1 kommentar:

Anonym sa...

Det där med fat-cat-camp finns det fler som skulle behöva... Min käre sambo var lite väl optimistisk när han inhandlade kattlucka till Baileys här om dan. Jag bad honom testa om katten verkligen skulle få plats att passera genom den innan han moterade in den i dörren, och resultatet var att luckan fastnade runt Baileys (obefintliga) midja... Han gick runt med den kring magen som nåt magsmycke – helt obekymrad – och vi skrattade så vi låg dubbelvikta på golvet. Bara att återvända till djuraffären och byta till hundlucka!