torsdag 9 oktober 2008

Lediga funderingar

Jo, hemmavarande förälders stora dilemma; vad ska man göra när barnen sover! Jag sitter här o funderar om jag ska plugga, lacka min tripp trapp en gång till, städa eller bara vara.

Synd att jag alltid måste få en klump i magen när jag får en minut över, känns som om jag alltid måste göra något vettigt av tiden istället för att vila för att orka med resten av dagen.

Men för att göra lidandet kort; det blir en omgång lack helt enkelt det måste göras!

Det är nämligen så att min käre far fixat två begagnade tripp trappstolar till mej.

Med betoning på BEGAGNADE.
Ser ut som om de fått genomlida sju svåra år med många barnrumpor och ovarsamma händer. Så i måndags drog jag igång "Projekt uppfräschning av tripp trapp"

Hela dagen slipade och filade jag på den ena stolen och oj va det var jobbigt. Som vanligt när det gäller mina projekt tenderar det att bli jobbigare och mer krävande än vad jag trodde. Nu är den iaf grundlackad och lackad ytterligare en gång. Så nu är det dags för lager 3, sedan får det räcka tror jag. Men fy va fin den blev, bilder kommer läggas upp inom kort.

hejsålänge

1 kommentar:

Ingela la la sa...

Jag väntar spänt på resultatet.
Skönt att era pengar sitter säkert. haha