söndag 30 november 2008

Julmys

Nu lackar det mot jul och jag börjar få upp stämningen!

Helgen började jag med att sätta upp ljusslingorna (som vi lyckades inhandla trots monster och sånt) på altanräcket. Upptäckte när vi kom hem att de var multifunktionsljus så de kan även blinka i olika intervaller, fem funktioner tror jag det var.
Jag har tidigare gjort ett uttalande ang de lysande plastslangar som man kan köpa om att de såg lite "pizzeria" ut(Bob ville nämligen ha sådana), men jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig nu när vi har 480 blinkande lampor på altanen.....
Det har kommit upp adventsbelysning i de flesta fönster, bla en pappstjärna som mamma köpt till mej 1978, en sån där orange klassisk. Inte den snyggaste på marknaden idag, men avger troligen det mysigaste ljuset. Minns när jag var lite och låg på mitt rum och myste i skenet av den stjärnan, det var grejer det! Då kunde man ligga där och njuta utan att behöva tänka på elräkningen (huslån, räkningar, uppfostran, renovering, pengar och annat...).

Nåväl min monsterängel fin en ny chans med att gå i affärer redan dagen efter drabbningen, då tog vi bussen till Amhult för att köpa apelsiner och nejlikor. Jag ville nämligen julpyssla lite.

Resultatet?


Jag har även nu ikväll tillverkat en sk paketkalender till Emilia. Det är en löpare där jag sytt på ringar i figurerna. Jag har vart ute och inhandlat små paket, inte helt lätt att hitta 24 små och billiga paket ska jag säga.

Men jag är himla nöjd med resultatet;

(för er som är riktigt uppmärksamma ser att det bara är 22 paket, upptäckte misstaget, men Emilia kan ju inte räkna så jag hänger dit två till inom kort)

Ska bli kul att se Emilias stora ögon imorgon när vi visar henne kalendern. Hoppas vi lyckas med konststycket att få henne att förstå att man bara öppnar ett paket om dagen....

Jag har dessutom köpt en rättvisemärkt chokladkalender!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej kussen!
Jag minns mycket väl den orangefärgade pappstjårnan, jag har kvar min och den har absolut det mysigaste ljuset. Har framme den varje år. (börjar bli sliten...)
Tack för igår, alltid skojj att träffas! Ses snart igen hoppas jag. Stor kram till dig och din goa familj! =)