lördag 22 augusti 2009

Botten med en topp på slutet

Idag har vart en variationsrik dag, det började med att man gick upp alldeles för tidigt med Lovisa. Efter en timme i soffan var det bara att packa vagnen för en morgonpromenad.

Josefine messade med ett trevlig meddelande om självinbjudan till frukost, hon tar med sig nybakt bröd. Jag gjorde en riktig helgfrukost när vi kom tillbaka från solskenspromenaden. MYS!

Sen ringde Ingela och bjöd med oss på Liseberg, trevligt tänkte jag, och packade och åkte.
Trodde jag....
Emilia var väl inte på bästa gå-bort-humöret och frestade på mig och mitt humör rätt rejält (jag erkänner att jag kanske inte tagit med mig mitt bästa gå-bort-humör heller vad det visade sig) och tillslut tröttnade jag på gnället och åkte hem!

Vi var idag även hembjudna till en av Emilias dagiskompisar på middag, Isabella m familj, så återigen packades vagnen och vi vandrade bort mot vad som visade sig bli en RIKTIGT trevlig kväll med gott grillat och gott vin.
Tänk vad lite skönt sällskap kan göra susen ibland. Nu känner jag mej riktigt nöjd med dagen trots allt.

2 kommentarer:

Ingela la la sa...

Synd att vårat sällskap inte gjorde susen då :(

Grattis på födelsedagen tanta =)

Hoppas du får en bra dag och mycket presenter.

Kram Ingela

Miafia sa...

Hej kikar in här för att säga GRATTIS! :-)

Skönt att dagar kan varieras och speciellt när den avslutas med en topp!

Ha nu en härlig födelsedagssöndag!
/Marie