tisdag 25 augusti 2009

Det luktar kaka....

Av någon anledning har mina barn slutat gilla banan! Jag kanske måste erkänna att bananen är kanske överdoserats hos oss, men den är ju så behändig! Så tyvärr är det mestadels den frukten som slinker ner i matkassen, kravmärkt givetvis.

Jag tror de har mättat sitt bananbehov nu för Emilia vill aldrig ha och Lovisa bara leker med bananen (hur låter det förresten ;-) )


Så nu blev 2 brunprickiga bananer en banankaka istället.


Väldigt smarrig faktiskt, jag som inte gillar banan i bakverk egentligen.

Emilia var med och bakade, det är mysigt att baka tillsammans, tyvärr gör vi det alltför sällan.


Sedan tog vi med oss kakan till havet och träffade Marie, Felix och Cornelia för ett sensommardopp, kanske liiite kallt men mysigt att träffas och fika.


Jag och Josefine tog en tur på kvällskvisten till Flunsåsparken för lite underhållning, mest var det för Stefan Odelbergs skull, han är så himla kul, och det var han den här gången också!

Sedan kom Lasse Stefanz för att spela lite och lagom till första riffet började regnet strila, så vi tröttnade ganska snart och åkte hem, fast vi hade trevligt så länge det varade.

Inga kommentarer: