torsdag 27 augusti 2009

Svinifluensan månne?

Ja, jag har tidigare hört att det egentligen bara är vi föräldrar som tycker att barn alldeles kladdiga med mat är charmigt och bara måste fotas, men nu har jag iallafall gjort det igen. Dessutom är detta en mammablogg så det borde gå under godkänt.

Ansiktsfärgen var bara föööör skum alltså.

På eftermiddagen var jag och skulle hämta ut ett par vinterskor jag reklamerat, för tre(3) månader sedan. De skulle höra av sig efter ca två(2) veckor. När jag påtalade detta fick jag till svar att de försökt att kontakta mej massor av gånger. Numret jag lämnat var till min mobil, svårt att misslyckas på den liksom....med talsvar och allt. Lögn rakt upp i ansiktet. Ingela, din konkurrent fick inte direkt några plussisar från min sida iaf!

Skorna hade släppt i limmet och gick inte att laga så jag fick pengarna tillbaka.
Så nu är jag på skojakt, vilka vinterpjuck ska man köpa egentligen? Har haft Viking 2 säsonger nu, men de är ju så sjukt dyra! Finns det billigare likvärdiga alternativ undrar jag?
I bilen hem ville Emilia kolla i en bok jag köpte på shoppingturen, jaja, lika bra att hon får det för det blir ju sånt tjat annars. Hon tog boken och sa sedan , efter att bläddrat lite;
- Mamma, är det bara nyheter i denna boken?

Nyheter är tydligen synonymt med något riktigt tråkigt i hennes värld och ibland är jag beredd att hålla med.
Jag avslutar med en skön bild på Frasse, jag funderar på att göra detsamma!




1 kommentar:

Ingela la la sa...

Ha ha, härlig kommentar av Emilia ;)

Nu undrar jag mest vad sjutton du gör hos konkurrenterna?????????????

Jag skulle kanske kunna tipsa om bra skor om du gick till rätt affär!!!!!!!!!

Snygg Lovisa och bilden blir helt klart godkänd :)