torsdag 20 augusti 2009

Fotobok

Jag har länge haft min funderingar på att göra en fotobok av mina bilder, i dessa dagar när man tar så extremt många bilder med digitalkameran är det ju hemsk jobbigt att komma igenom en bränd cd med massor av bilder, många på ett och samma motiv. Ni vet, man tar ju gärna många bilder så man är säker på att det är bra.

Jag har också provat att välja ut ett antal bilder för framkallning men jag kommer liksom inte längre än så, jag har nu massor med framkallade foton i garderoben som bara skriker efter att få komma in i ett album. Jag stänger helt sonika dörren igen och lämnar skriken därhän.

Pappa har gjort en annan variant, han har gjort fotoböcker, senast nu gjorde han en från deras semester, hur grymt som helst. Visst, det är lite dyrare men sååå mkt roligare att plocka fram en bok med text och bilder som folk kan få bläddra i när de är hemma. Och framför allt man får allt i ett paket, framkallning och insättning!

Jag tänkte börja med att göra var sitt till barnen som visar deras första år, från födsel till 1årsdagen.
Synd förresten att detta inte fanns när man gjorde möhippealbum.....

Jag har hittat en grym site hos Fujicolor där man får ladda ner programmet och sedan kan man fixa och trixa med text och bilder, hur enkelt som helst, kolla in här

Inga mer skrik i mina garderober!

2 kommentarer:

ia sa...

Jag vill oxå!
Ska vi knepa & knåpa tillsammans?
kraaaaam

Anonym sa...

Hej! Jag heter Monika och jobbar på Önskefoto. Jag vill passa på att säga att vi har också väldigt snygga fotoböcker som är lätta att göra. Bra pris också. Hälsningar Monika på Önskefoto