tisdag 18 augusti 2009

Trädgårdspyssel

Idag är en fantatisk sensommardag, solig och frisk i luften.
Jag kände direkt efter frukost att det var dags att sätta tänderna i trädgårdarbete.

Jag började med att rensa runt sandlådan, av ngn anledning leks det inget vidare där nu för tiden och det kanske beror på den vägg av gräs som vuxit upp runt omkring, vad vet jag.....

Till saken hör att åkegräsklipparen inte kommer intill och därmed tenderar det omkringliggande gräset att lämnas därhän, som vanligt i den här familjen hinner vi bara med en sak åt gången, tex bara klippa gräsmattan INTE trimma kanter etc..

Nu är det så att trimmertråden tagit slut på den elektriska handtrimmern så jag fick vackert klippa med en vanlig grässax av följande typ



Så nu har jag tre fin-fina blåsor i handen och fin-fina kanter på ett par ställen.

Kram

Inga kommentarer: